سامانه ضد هوایی اس 300 روسی یه چیزی مثل پاتریوت امریکایی یکی از پیشرفته ترین سامانه پدافند هوایی برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز و موشک‌های بالیستیکه که اگه در جهان اولین نباشه, دومین سامانه پیشرفته و قدرتمند پدافند هوایی دنیاست.

 

نمیدونم چه درکی از این مطلب دارید, که روسیه به عنوان ابرقدرت نظامی و تسلیحاتی و فضایی با پهپاد ایرانی سامانه اس 300 مستقر در اوکراین رو هدف قرارداده و منهدم کرده, زدن سامانه ضد هوایی ساخت روسیه با پهباد ایرانی توسط خود روس ها رو بذارید کنار اینکه زمان جنگ ما حتی سیم خاردار هم نمیتونستیم بخریم, چه برسه به اینکه تولید کنیم.

 

نمیدونم توضیح بدم یا نه؛ عین این میمونه که مرسدس بنز برای ارتقای ماشین اس 500, از امکانات و قدرت مهندسی ایرانخودرو استفاده کنه و این کار و کرده و نتیجه هم گرفته. این الان چقدر خنده دار به نظر میاد ولی به مراتب بزرگتر ازاین به واقعیت رسیده.

 

یعنی دست آورد جمهوری اسلامی فقط اگه این باشه که از یک کشور که سیم خاردار هم نمیتونست تولید کنه تو این چهل سال برسونه به اینکه ابرقدرت نظامی دنیا برای غلبه در جنگ متوسل به پهپادش بشه و سامانه ضد هوایی خودش رو با اون پهپاد منهدم کنه یعنی یه پیشرفت و قدرت شگفت انگیز!

 

من میگم همه چی رو کنار هم ببینیم, تو کشور کلی عیب و نقض و ضعف و اینها هست ولی خیلی خیلی چیزهای مثبتی داریم که انقدر برامون عادی شده فکر میکنیم که اینا که چیزی نیست, تصور اینکه صنایع نظامی کشوری که همه جوره تحریمه اییییییییییییییینقدر رشد کرده که ابرقدرت نظامی دنیا از محصولاتش استفاده میکنه برای بیست سال پیش یه رویا هم نبود و کسی در مخیله ش هم نمیگنجید  ولی الان خیلی عادی از کنارش میگذریم.

 

همه چیز رو کنار هم ببینیم, مادامی که فقط سیاهی و کدورت و غم ها و ضعف ها رو فقط ببینیم همیشه غمگین خواهیم بود و برامون داشته هامون بی ارزش میشه ولی لیوان داشته های ما از خیلی از کشورهای دنیا خیلی پر تر و غنی تره .. فقط سر خالی لیوان رو دیدن اصلا درست و منصفانه نیست.

همین

:)