من همیشه گوشی دکمه ای داشتم،‌ هفته پیش به خاطر داستان هایی رفتم و یه گوشی هوشمند خریدم (میتونین تو دلتون بگید مبارک باشه)، کلی گشتم تا یه گوشی با مشخصات فنی قابل قبول برای نیاز خودم پیدا کنم(رم 4 انتخاب کردم یه وقتی خواستم برنامه ای نصب کنم یا به روز رسانی اندروید کم نیاره، حافظه ش هم 64 گیگ به نظرم کافیه، چون کمتر اصلا نداشت، دوربین یه دونه هم کافی بود ولی جنسی با مشخصات یک دوربین نبود و پردازنده و گرافیکش هم در حدی بود که کارم رو راه بندازه و همین چیزا)، با چند تا مشورت و مقایسه به یه مدل گوشی رسیدم که بین سه میلیون تا 4 میلیون تومن بود. 

 

چند شب پیش یه جا مهمونی بودیم ،‌یه آقایی حدودا 30 ساله اومد گفت چرا گوشی بازی نمیکنی، اینستا نصب نکردی ؟؟

گفتم نه اینستا میخوام چی کار!؟  

گفت من دیروز رفته بودم یه گوشی اپل بخرم،‌ 40 میلیون تومن، شنیدم دولت فلان فلان شده داره گرون میکنه(جالبه گوشی ای که الان دستشه حدودا 25 میلیونه) !

 (تو دلم گفتم بهش، 40 میلیون میخوای بدی به گوشی ای که نهایتا کار یه گوشی دو میلون تومنیه .. از اینستا و دیوار و فیلم و تلگرام و همین چیزا )

بعد حرف مودم و اینترنت شد، اون یکی گفت نت میخواین مودم و روشن کنم 500 گیگ اینترنت مونده یک ماهه تموم میشه،

گفتم مگه چقدر خریده بودی؟

گفت 1500 گیگ! حدودا 800 هزار تومن یکساله!

بازم تو دلم گفتم 1500 گیگ میخوای چیکااااااررر!!!

 

جالبه، هر دوشون خیلی بیشتر از نیازهای ضروریشون و به راحتی درآمد دارن، خب چی جوری خرج کنن؟!؟

 

کم نداریم از آدم هایی که اینطوری پول درمیارن و اینطوری هم خرج میکنن، هر چند کم نداریم از خانواده هایی که حتی نون شب ندارن ولی نیاز تامین گوشی و نت و این چیزا براشون اولویت داره .. تقریبا کم داریم کسی که از گوشی استفاده بهتری بکنه و پولش رو درست مصرف کنه!