در ادامه مطلب اول دیدم بد نباشه یه مطلب راجع به انتخاب همسر برای آقایون عرض کنم:

 

اون روز با یکی از همکارا بحث ازدواجش پیش اومد, وقتی شروع کرد به حرف زدن دیدم بابا طرف چقدر پرته, داره چهل سالش میشه هنوز عقلش ناقصه و تو توهمه!

 

برگشت به من گفت, من دختری میخوام که روشنفکر باشه, تحصیلکرده باشه, با هوش باشه... بعد یه مثال زد گفت رفته بودم با یه دختری صحبت کنم هنوز هیچی نشده به من گفت اگه یه اختلافی بین من و مادرت پیش اومد کدوم طرف و میگیری و من به خاطر همین سوال خاله زنکی ازش بدم اومد چون با این سوال روحیات و درونیاتش رو فهمیدم...

 

گفتم خب, مگه باید چی میپرسید؟؟ 

 

گفت این نشون میده که چه چیزهایی تو ذهنشه ...

 

یکم حرف زد و من رفتم بالای منبر براش و گفتم بهش:

 

  •  اولا داشتن تحصیلات عالیه اصلا معناش داشتن هوش بالا و فهم و درک و شخصیت نیست, ممکنه انقدر خونده باشه, خب نمره خوبی گرفته بهترین دانشگاه رفته باشه و از قضا اونی که بهترین دانشگاه رفته و همه زندگیش فقط درس خونده اصلا گزینه مناسب و به دردبخوری برای زندگی لزوما نمیتونه باشه, چون فقط یه بعد از ابعاد مختلف انسانی و اجتماعی ش رشد کرده و این یعنی سم مهلکی برای زندگی مشترک

     

  • ثانیا با هوش بودن, ذاتا نه چیز خوبیه نه چیز بدیه, اتفاقا آدم های باهوش دغدغه ها و آسیب های خاص خودشون و دارن و ممکنه تحملشون خیلی سخت باشه (تو دلم گفتم مرتیکه تعطیل! مگه تو باهوشی که دنبال یه آدم باهوش میگردی آخه! (برام سواله چرا بعضیا خودشون دوزار نمیارزن ولی دنبال آدمای آنچنانی هستن ))

  • ثالثا اتفاقا اون دختری که ازت میپرسه چه غذایی دوست داری, اگه من و مادرت اختلاف پیدا کنیم کدوم طرف رو میگیری و امثال اینها به مراااااتب بیشتر از اون دختری که راجع به اندیشه های فلسفی و سیاسی و عقیدتی ازت فقط سوال میکنه بیشتر به درد زندگی میخوره

  • رابعا گفتم اساسا نمیشه روی رفتار عقلانی و منطقی زن ها حساب کرد (البته یه تعبیر دیگه ای به کار بردم) و اتفاقا این منطق نداشتن خیلی از کارهاشون, سطحی نگری و توهماتشون یکی از خصوصیت های ممتازشونه که بتونن زندگی و شوهر رو تحمل کنن و الا اگه چیز کامل و درست حسابی داشتن که هیچ جوره نمیتونستن یه مرد رو به عنوان شریک همه چیشون تحمل کنن, پس دنبال یه دختر عاقل و کامل و باهوش گشتن یه کار عبث و البته احمقانه است و تازه اگر هم پیدا کنی اون زندگی که خیلی دوام و قوام نخواهد داشت.


  • خامسا دختری که بهترین رتبه کنکور داشته باشه و دانشگاه فلان درس خونده باشه, جایگاه اجتماعی و اقتصادی خوبی داشته باشه که بعدا نمیتونی ازش توقع داشته باشی که بیاد لباستو بشوره و برات غذا آماده کنه و زندگیتو گرم نگه داره, ادعاش میشه و این ادعا و غرور واسه زندگی عین اسید میمونه و زندگی رو نابود میکنه, همیشه دنبال یه آدم معمولی و بدون ادعا باش که برات زن زندگی باشه, که توی زندگیت باهاش آرامش داشته باشی و خوش بگذره نه اینکه بیرون زندگیت بهش پُز بدی!