یکی از همکارام با اینکه سن و سال کمی نداره ولی هنوز تو انتخاب همسر مشکل داره، چند روز پیش داشتیم باهم حرف میزدیم یهو گفت من دنبال دختر مذهبی و حزب اللهی ام(حالا خودش و خیلی دوست داره متجدد و به روز نشون بده و البته روحیاتش رو میدونم که نمیتونه طاقت بیاره)

 

بهش گفتم پسر خوب تو ازدواج با توجه به روحیات خودت اصلا سمت دختر حزب اللهی و مذهبی نما نرو،  به تو نمیخورن، اصلا به حجاب و اینا زیاد بها نده، اینا ظاهره، فرعه؛ ممکن برات تو نگاه اول جذاب باشن ولی برخیشون ادا اطوارشون بیشتره، اینایی که سنجاق روسری میزنن و روسری رنگی پنگی میپوشن، چادر قجری میپوشن و کلی اصرار دارن تو چادر هم جذاب و خوشگل و ناز و شیک باشن و چپ و راست اهل هیات و میئتن و ادعا شون فقط حجابشونه، به درد تو نمیخورن، برو دنبال یه دختری که معمولی باشه،‌ دختری که ادا و اطوار و ادعا نداشته باشه،‌ دختر معمولی و ساده ... اونا بدون ضرر و ادعایی زندگی میکنن ... نه ادعا دارن، نه ادا ...

 

متاسفانه بین بخشی از جامعه حجاب و ظاهر معیار و ملاک مهمیه، تاکید میکنم بخشی از جامعه فکر میکنه طرف با حجابه خیلی آدم درستیه،‌ برخی از اینایی که چادری هستن درست فردای عروسیشون چادر مادر رو میذارن کنار،‌ برخی دیگه هم که اصرار و پافشاری دارن و فکر میکنن خیلی مقدسن چنان با چند تا حدیث و روایت دهنتو آسفالت میکنن و ادعای مذهبی بودنشون میشه که به غلط کردن میندازنت، استثنا هم توشون هستا ولی ریسک نکن؛ برخی از این مذهبی نماها اندازه ادعاشون خیلی قابل اعتماد نیستن، چون خوب بلدن دین رو به نفع خودشون مصادره کنن! اینا مذهبشون کلا دین و خدا رو چپ و راست به نفع خودشون تغییر داده، این همه اضافه من درآوردی رو تو مذهبشون نمیبینی، دیگه تو که کسی نیستی به نفع خودشون چپ و راستت نکنن...

اتفاقا آدمای معمولی خیلی عمیقتر دیندارن و خیلی درستکارترند.

 

اینا رو من به پسره گفتم، هر چند میدونم فایده نداشت، تا خودش با چشمای خودش نبینه باور نمیکنه

 

+ حسب تذکر دوستان در راستای تلطیف و اصلاح متن اقدام شد، ان شالله دیگه نقصی نداشته باشه و مورد قبول واقع بشه.