یه شب تابستونی بود و هوا خیلی گرم, بچه ها گفتن بریم بام تهرانی, پارکی جایی دور بزنیم, هلاک شدیم از گرما, منم گفتم یه تپه شهدا تو غرب تهران هست, بریم اونجا هم بلنده و خنک, هم نمای خوبی داره؛ رفتیم زیرانداز انداختیم و هوا هم خنک بود و نشستیم چند ساعتی ...

خب جو و فضا از این ترریپ مذهبی ها که لباسا و نوع ریش مردا و پوشش زن هاشون تقریبا شبیه هم بود, اکثرا خانواده بودن ولی خب مجردها هم کم نبودن, دو  تا دختر چادری نظرم رو جلب کردن, چادر شمعی و روسری های با رنگ های جیغ و آرایش غلیظ و ساپورتی که زیر چادر پوشیدن و... چند تا پسر هم که ریشای خوشگلی داشتن هم افتادن تو نخ اینا؛ 

بالاخره بعد از نیم ساعت بالا پائین رفتن, خواستم برم چایی بگیرم دیدم بله دخترها با پسرها هر کدومشون باهم دارن تو فضای معنوی پشت دکه چایی صلواتی در حال مشاوره و مصاحبه و ... هستن.

 

راستش اینکه جوونن و خب خیلی از دختر پسرها اینطورین و اینا حرفی ندارم الان, بحثم اینه اون دختر پسرا به اسم هیأت و با پوشش مذهبی ساعت 10 شب میان اینجا پسر بازی و دختر بازی!؟

بعدشم میرن لابد بساط قلیون و سیگارشون به راهه ...

جالبه خیلی از خانم ها و آقایون با خوداشون هِر و کِرِه داشتن میگفتن و میخندیدن ولی حجابشون رو حفظ میکردن و مثلا اگه با مثل منی برخورد داشتن سریع رو میگرفتن و اخم میکردن, به وقتایی با خودم میگفتم من با اون مرد غریبه چه فرقی دارم چرا به من لبخند نمیزنه؟؟!

دیگه از آرایش غلیظ و ماتیک و ابروهای پیگمینتیشون و تزریقای صورت و ست لباس و کتونی هاشون چیزی نگم بهتره ... 

 

به قول یه بزرگواری سرکردن چادر و داشتن ریش حتی تحصیلات حوزوی و امثال این نماد ها خیلی دلیل مذهبی بودن خیلی ها نیست, گول ظاهر دیگران رو نخوریم.

 

+ خیلی پیش اومده که دلیل تنفر آدم ها رو از قشر مذهبی یا مذهبی نما یا هر تعبیر دیگه ای بفهمم, واقعا رفتارهای نفرت انگیزی دارن و خدا نکنه بهشون یه مقام و موقعیتی بدی میخوان از بیخ ریشه ت رو بزنن و اصلاحت کنن اونم فقط ظاهری با برداشت های سطحی خودشون از دین و مذهب و گند میزنن به باور های اعتقادی واقعی مردم؛
واسه هر چیزی شونم یه توجیه ظاهرا شرعی تو ساق آستینشون دارن, از لاک زدن و ابرو تتو کردن تا ادعای استیفای حقوق مشروعشون نسبت به کارنکردن تو خونه و ملکه دونستن خودشون و نوکر دونستن شوهر تو زندگی مشترکشون!

 

دو مطلب کاملا مرتبط:

قرمزی لبای تو تو هیچ مداد رنگی نیست!

دختر حزب اللهی نما