تقریبا هر سال یک میلیون خودرو تو کشور تولید میشه؛

به طور میانگین قیمت خودرو کارخونه تا بازار آزاد 100 میلیون تومن تفاوت داره،‌حالا محصولات سایپا کمتر و محصولات ایران خودرو تا 200 میلیون هم داره ولی خب من میانگین رو 100 میلیون فرض میکنم...

 

با یه حساب سرانگشتی 100 هزار میلیارد تومن، تفاوت قیمت عرضه کارخونه است تا بازار آزاد که کارخونه میتونست تو صورتهای مالی خودش ثبت کنه ولی به جیب دلالهای محترم، که همین مردم همیشه علاقه مند در صف هستند میره؛ بیاین یه مقایسه بکنیم:

 

  • سالانه 100 هزار میلیارد تومن پولیه که به جای کارخونه سازنده به جیب دلال ها و مردم دلال میره

 

  • کل بودجه یارانه کشور (زمانی که 45000 تومنی بود) سالانه 35 هزار میلیارد تومنه یعنی سودی که دلال ها از خودروسازها به جیب میزنن، سه برابر کل بودجه سالانه بابت یارانه مستقیم به مردمه

 

  • بودجه آموزش و پرورش رقمی بالغ بر 130 هزار میلیارد تومنه،‌ یعنی 80 درصد کل بودجه آموزش و پرورش این کشور به عنوان یکی از بزرگترین مصارف بودجه رقمی معادل سودی است که دلال ها از تفاوت بازار خودرو دارن به جیب میزنن!

این فقط یه بخش از این اقتصاد مساله داره، اینکه همه ما تو صف می ایستیم داریم به این جریان فاسد اقتصادی کمک میکنیم، از طرفی این در مورد یارانه پنهانی که دولت به سوخت به خصوص داره میده و فعلا جرات نداره اون رو برداره هم باید تامل کرد، خیلی به اراجیف بدون سندی که تو شبکه های مجازی منتشر میشه توجه نکنین، همیشه یه ماشین حساب جلوتون باشه ارقامی که ادعا میشه رو با اطلاعات متقن و منطقی مقایسه کنین تا ببنین قراره چه اتفاقاتی رو در پیش داشته باشیم.

 

پس لازمه این اقتصاد یک جراحی همه جانبه است که باید مردم باهاش همراه باشن نه اینکه به ضرر خودشون حرف بزنن، بهترین کار همراهیه همه ارکان حاکمیت و عموم مردمه چون واقعا این جراحی لازمه، سالها پیش احمدی نژاد پایه این جراحی رو گذاشت و خیلی خوب داشت پیش میرفت که دچار حاشیه ش کردن خدا کنه این سری دچار این حواشی نشه. و درست پیش بره

 

مهم ترین بخش های این جراحی، اصلاح نظام مالیاتیه، اساسا باید مالیات ها رو بر اساس درآمد ها بگیرن، و کنترل حساب های بانکی یکی از مهمترین ابزار محاسبات مالیاتیه که داره به خوبی پیش میره؛ از طرفی همین مستقیم کردن یارانه ها از تولید کننده به مصرف کننده هم یه بخش عظیمی از فساد رو کم میکنه و در راستای عدالت به شکل بهتری داره قدم بر میداره ... فقط باید کمی صبر کرد و دید و اینکه دولت شل نکنه، با همین فرمون سفت و سخت پیش بره که به نتایج خوبی ان شالله میرسه ولی اگه بترسه مردم شورش میکنن و مشکلات حاشیه ای براش درست کنن ممکنه ناقص بمونه .

به هر حال برای کشورمون این کارها ضروری و لازمه.

 

+ من ازینکه کلا از من خوشتون نیاد و به قوله یه عزیزی حرصتون در میاد اصلا مشکلی ندارم، حتی هر چیز شخصی ای به من نسبت بدین، ولی از اینکه بی حساب کتاب و بی منطق حرف بزنین واقعا ناراحتم میکنه، چون دوست دارم شما هم اهل منطق و تحلیل و درک درست باشید، پس اگر مخالفید با دلیل متقن و منطقی بگین.