سلام

دیدین وقتی میرید بانک برای گرفتن وام یا افتتاح حساب چند تا کاغذ میذارن جلوتون امضا کنین و شما بدون خوندنش امضاش میکنین؟؟؟ هر بارم میگید باید بخونم ولی بازم نمیخونین و تازه اگرم بخونین و موافق نباشید و امضا نکنین اساسا حساب براتون باز نمیکنن!!

 

در مورد عقد نامه هم همینه، فکر میکنم درصد کمی از دوستان متن عقد نامه رو مطالعه کردن، مایلم در ادامه شاید در چند یادداشت به برخی موارد عقد نامه اشاره کنم:

 

شرایط ضمن عقد:

 

الف: ضمن (عقد نکاح/خارج لازم) زوج شرط کرد هرگاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نبود، زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با او به دست آورده یا معادل آن را طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل کند. توضیح: این بند بدین معنا است که مرد بعد از طلاق باید نصف دارایی خود که بعد از شروع زندگی به دست آورده است به نام زن کند.

 

این شرط یعنی شما بعد از 20 سال بخوای زن ت رو طلاق بدی به هر دلیلی، نتونستی باهاش بسازی، دهنت سرویس شده ، اعصاب و روانت رو داغون کرده و امثال این، باید نصف تمام دارایی ت رو بدی مفت و مسلم یه زن غریبه ببره بخوره به ریشتم بخنده!

این غیر مهریه است(چند تا سکه مهر کردی)

این غیر از نفقه است(کم کم ماهی دو میلیون از زمان عقد تا زمان طلاق یا گرفتن حکم ناشزه بودن زن، یعنی بی دلیل از خونه بیرون رفتن و امثال این)

این غیر از اجرت المثل ایام زوجیته(اینم حدودی ماهی دو تا سه میلیون از عروسی تا طلاق یا خروج زن هر چند سال که شده باشه معمولا کارشناسای رسمی که عمدتا خانم هستن برات میبرن!)

 

یعنی هم باید نصف کل دارایی ت رو باید بدی بره + مهریه رو بدی+ نفقه تمام این ماه هایی که زندگی کردین از زمان عقد رو باید بدی بره + اجرت‌‌المثل ایام زندگی مشترک مثل ظرف شستن و کارای خونه رو تو تمام این سالها باید بدی بره!

 

اینها قوانینی هستن که در جمهوری اسلامی در حال جریان هستن و عملا محاکم و دادگاه ها بدون محدودیتی این احکام رو اجرا میکنن و جالبه با این قوانین توقع دارند زن ها پررو نشن، مردها دل به ازدواج بده و بنیان خانواده محکم بمونه!

 

این فقط یک بند از چندین بند موجود در عقد نامه است؛ باقی بندها رو تو یادداشت بعدی بهش میرسیم.

به قول این هشتک زن ها:

#ضایع شدن حقوق زنان در جمهوری اسلامی

#گوهر وجودی زن

#زن ریحانه است 

# مردها ظالم و زورگو هستند